För enastående upplevelser
När Lexus grundades 1989 var målet tydligt redan från start: Att erbjuda världens bästa och mest omhändertagande bilägande. Och trots företagets förhållandevis unga ålder är Lexus i dag på väg att bli ett globalt förstklassigt livsstilsvarumärke med målet att skapa extraordinära upplevelser.
Då, 1983 när grunden till Lexus lades på ett hemligt styrelsemöte på Toyotas huvudkontor, såg företagsledningen en möjlighet att konkurrera med de konventionella lyxbilsmärkena som dominerade på den tiden, såväl europeiska som amerikanska, genom framför allt utstrålning.
Men Lexus skulle också vara tystare, snabbare, bränslesnålare och säkrare. Bättre i varje detalj.
Sedan dess har Lexus belönats för sitt kundomhändertagande och sin unika kundvård. Samtidigt fortsätter Lexus att bryta normer och hylla hantverksskicklighet.
I fabrikerna arbetar företagets allra mest skickliga hantverkspersoner – Takumis – och många av kunderna är personer som ser lyx på ett nytt sätt, och framför allt där upplevelser handlar mer om bara ägande. Det handlar om människor som söker nya upplevelser, som inspireras av kreativitet och design och har höga krav och förväntningar.